Tuesday, December 4, 2012

tears and smiles



Assalamualaikum . Hai munchymunChy sekalian , walaupun tau korang dah tidur sekarang ni .. erh kesah pulak aku?haha. Ok fine ,serious tak boleh tidur . Bermacam-macam lagu tidur dah masuk telinga ni . Tapi bila teringatkan balik kenapa malam ni susah sangat aku nak tidur , *rewind back* .Nah ! hambek penangan tidur tengahari yang overdos . MasyaAllah...*gelengkepala* . Kata orang , tidur waktu zuhur tu baik .hehe . Ok let me straight to the point for this entry . fuhh disebabkan malam ni terasa panjang buat aku , so dengan rajinnya aq pun meng'godeh' phone aku yang selama ni aku buat dunnow je kehadiran beliau di sisi aku . And yup , terbongkarlah segala khazanah kehidupan 'adolescence' aku . 
•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•
hey , SDKA dah habis kan ? ape tu ? haha it stands for Sijil Darjah Khas Agama ye kawan-kawan .. 
'eh miqi , since when u raaajiinnn sangad nak mention pasal darjah khas ni ?'
"since I tak boleh tidur malam ni yer .."
Ok jom recall balik macam mana miQi ambik Darjah Khas dulu .. ready..
Bismillahirrahmanirrahim .
2009-sabtu
I really hate the moment when I wake up and realize the day was SATURDAY . The moment when I had to wear that kain coklat *likeseriously ! susah gile nak gosok >,<* .And the most annoying thing is setiap minggu kene cari kawan baru ! sebabbudakUDAmemangsukapontengdarjahkhas. mcm biskut ,minggu ni ada , minggu depan takde..bulan ni ade , bulan depan dah berhenti. What the duck ?queckqueck
-ish kalau tak faham , takpayah nak kusutkan kepala keyh-
Time rehat : 7E - Wafer -7E -Wafer-7E-Wafer..tu je memanjang . tak pernah nak lekat kat kantin sekolah . maaf makcik kantin .
so kesimpulannya di sini , masa form 1 memang aku tak suka pergi darjah khas sebab semuanya muka-muka baru . Tapi kehadiran memuaskan ..yippieee
Bila nak periksa Darjah Khas memang takde feel langsung . Teruknye aku -.-' hadeyhh. Tapi aku dapat semangat ahh jugak nak jawab periksa tu sebab kata-kata ayah .
'Kalau kakaq dapat pangkat 1dalam Darjah Khas ni , tahun depan takyah ulang'
so,disebabkan tu lah aku jawab paper tu dengan fikiran (taknak ulang daja khas ,taknak ulang daja khas)

naif betul pemikiran aku DULUUuuu...
dan bila dah dapat keputusan ... Alhamdulillah ..
Pangkat 1 agregat 21.YESS !
kusangkakan hujan hingga ke malam ,, tapi.............panas di tengah hari .ouch ! *kantoi aku kalau cikgu bm bace ni --'*
respon daripada ayah :
'Agregat 21 ? hurmm... lagi sikit je nak JATUH Pangkat 2. err....emm. Kaq ,akaq ulang Darjah khas boleh ? lagipun sekolah dekat dengan rumah , takpe ayah hantar ea ayah hantar .'
respon dari hati kuu :
'dulu punn ayah hantar jugak ..sadissss . uwaaaa! sandiwara ape pulak ni ? am I ..in a dream right now ? salah dengar kot ...'
And you know what , aku takde hak nak bantah ayah aku . so, dengan berat hatinya aku setuju .sobsob T-T
walaupun minda aku dah yakin 100% aku takkan ulang lagi SDKA untuk kali kedua ,tapi.. DIA yang Maha Merancang kann ? who knows ......
2010-Sabtu
pelajar senior darjah khas .lol padahal takdelah senior mane .Masa nak daftarmasuk tu semua ustazah terkejut .
'awaq ni nak ulang SDKA?'
"aha..kenapa ustazah ?dah penuh ke ?"
'tak , banyak lagi kosong..tapi kenapa awaq nak ulang ?Tak pernah budak yg dah dapat pangkat 1ulang SDKA . Cipta rekod .'
"erk ...err" *Aku takde jawapan ,hanya senyuman ...*
'nak start hari ni ke ?'
"tak . minggu depan ."
'ohh ok . Bilik no....'
"BILIK 25 ." cepatcepat aku potong .ngehngeh takut dapat kelas lain.
minggu depannyer ada suatu masa tu dalam kelas ada ustazah ni merangkap guru kelas kitorang tengah ajar akhlak dengan tidak semena-menanya tertukar topik .
'awaq semua ni tau tak dalam kelas ni ada budak pangkat 1 yang ulang ambik daja khas tahun ni ?'
aku yang masetu tengah menconteng kat kertas tetiba tersentap !
(eh , macam kenal jek)
dan muka masing-masing cuak pandang kirikanan lols
"siape ustazah?"
"Kenapa dia ulang ?"
"Peliknya budak tu"
Ish banyak bunyi pulak . hey, aku still boleh dengar ok .grr
so,endingnya sampai akhir tahun diorang still taktau siapa 'budak' tu .harharhar
Hanya orang-orang yang tertentu sahaja yang tau.

hmm.. form 2 aku dah start suka dgn daja khas . sedikitlah . 
sebab ada teman nak makan sesama , conteng tangan ,contang meja LoL?
haha time exam kita buad yang terbaekk kan ?
semue result gempak gempak !walaupun dalam kelas kerjanya menconteng buku je kan . itulah saye.

Dan Alhamdulillah dapat menggenggam keputusan yang ayah nak .yeahh !nak tau berape ? terbalikkan je agregat yang lama tu .

-Sorry kalau post kali ni agak serabut . aku try taip dalam menahan ngantuk ni . ok esok ada motivasi . kalau sempat see ya in the next post-


suke ? thnx for the reading ..

No comments:

Post a Comment